روش های ایجاد صدا دار کردن اتومبیل شما
با سلام همه شما عزیزان وقتی از خانه به بیرون می روید گاهی اوقات اگه کمي دقت کنين با اتومبیل هايي بر خورد مي کنيد که اصلاً صداي نرمالي ندارند.
در بعضي از موارد صداي خودرو مورد نظر شبيه صداي خودرو هاي فرمول يک است.گاهي شبيه صداي خودرو هاي شرکت کننده دررالي داکار است . بعضي وقت ها هم وقتي اتومبيلي از کنار شما رد مي شود فکر مي کنيد که يک هواپيماي ملخي مربوط به جنگ جهاني دوم پشت سر شماست .گاهي وقت ها هم اين صدا شبيه هيچ صدايي نيست و جز مردم آزاري خاصيت ديگه نداره. اما در ايران شما براي تقويت خودرو خود و اصلاح و بهبود سيستم تخليه يا همان اگزوز مي توانيد سه کار انجام دهيد:
1.سو راخ کردن منبع اگزوز : اين روش هيچ تاثيري روي سيستم تخليه نداردو فقط براي ايجاد صداي اسپرت انجام مي شود. البته بايد بگم که اين روش اصلا استاندارد نيست در اين روش گاهي ديده شده که از لوازم و وسايل لوله کشي آب استفاده مي شود. مثلا از شير فلکه يا لوله آب استفاده شده.
2. برداشتن منبع اگزوز يا برداشتن پرده هاي داخل منبع : اين روش مي تواند بين سه تا پنج درصد به قدرت موتور شما بيافزايد،اما اين هم روش استانداردي نيست .چون ميزان صداي خروجي از اگزوز ها در دور هاي بالاتر بسيار زياد است همچنين اين روش باعث ميشه تا ميزان آلايندگي ها افزايش پيدا کنه .
3. استفاده از هاوارد :اين روش تنها روش استاندارد و قابل قبولي براي خودرو است که مي توان براي بهبود سيستم اگزوز و همچنين ايجاد صداي اسپرت از آن استفاده مي شود. هاوارد منبع اگزوز نسبتا بزرگي است که همراه با يک لوله استيل به مانيفولد دود وصل ميشه اين وسيله به علت صاف و صيقلي بودن و همچنين شيوه طراحي آن مي تواند قدرت موتور شما را بين پنج تا ده درصد افزايش دهد دليل اين مساله تخليه سريع دود است.
در بعضي از موارد صداي خودرو مورد نظر شبيه صداي خودرو هاي فرمول يک است.گاهي شبيه صداي خودرو هاي شرکت کننده دررالي داکار است . بعضي وقت ها هم وقتي اتومبيلي از کنار شما رد مي شود فکر مي کنيد که يک هواپيماي ملخي مربوط به جنگ جهاني دوم پشت سر شماست .گاهي وقت ها هم اين صدا شبيه هيچ صدايي نيست و جز مردم آزاري خاصيت ديگه نداره. اما در ايران شما براي تقويت خودرو خود و اصلاح و بهبود سيستم تخليه يا همان اگزوز مي توانيد سه کار انجام دهيد:
1.سو راخ کردن منبع اگزوز : اين روش هيچ تاثيري روي سيستم تخليه نداردو فقط براي ايجاد صداي اسپرت انجام مي شود. البته بايد بگم که اين روش اصلا استاندارد نيست در اين روش گاهي ديده شده که از لوازم و وسايل لوله کشي آب استفاده مي شود. مثلا از شير فلکه يا لوله آب استفاده شده.
2. برداشتن منبع اگزوز يا برداشتن پرده هاي داخل منبع : اين روش مي تواند بين سه تا پنج درصد به قدرت موتور شما بيافزايد،اما اين هم روش استانداردي نيست .چون ميزان صداي خروجي از اگزوز ها در دور هاي بالاتر بسيار زياد است همچنين اين روش باعث ميشه تا ميزان آلايندگي ها افزايش پيدا کنه .
3. استفاده از هاوارد :اين روش تنها روش استاندارد و قابل قبولي براي خودرو است که مي توان براي بهبود سيستم اگزوز و همچنين ايجاد صداي اسپرت از آن استفاده مي شود. هاوارد منبع اگزوز نسبتا بزرگي است که همراه با يک لوله استيل به مانيفولد دود وصل ميشه اين وسيله به علت صاف و صيقلي بودن و همچنين شيوه طراحي آن مي تواند قدرت موتور شما را بين پنج تا ده درصد افزايش دهد دليل اين مساله تخليه سريع دود است.
کپی برداری فقط با ذکر منبع مورد قبول و مجاز است.
+ نوشته شده در یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ ساعت توسط hmd
|