Nitrous یا نیتروس اکساید

نيتروس اکسايد به دليل ويژگيهاي شيميايي خاصي که دارد، افزودني سوختي بسيار جالبي است. اين ترکيب از دو اتم نيتروژن و يک اتم اکسيژن تشکيل شده است. زماني که موتور در حال کار است، حرارت کافي براي تجزيه ي اين ترکيب در ان توليد مي گردد:

حرارت ناشي از احتراق، اکسيژن اين ترکيب را آزاد نموده ان را به مخلوط سوخت و هوا اضافه مي کند. در حقيقت مقداري اکسيژن به خوراک موتور اضافه مي گردد. درصد حجمي اکسيژن در نيتروس اکسايد بيشتر از حجم ان در هواي جو زمين است. زماني که سوخت نيترو را در کپسول ويژه ي ان ذخيره مي کنيم به شکل مايع است. با تزريق ان توسط انژکتورها، به سرعت از حالت مايع به گاز در مي ايد. تغيير شکل از مايع به گاز دماي ان را به طور قابل ملاحظه اي پايين مي آورد. کاهش دما سبب چارج ورودي متراکم تر و خنک تر به موتور مي گردد.

بنابراين،آنچه که بسياري در آرزويش بودند حاصل مي شود: موتور خنکتر، چارج ورودي متراکم تر، حجيمتر و اکسيژن بيشتر! اکنون مسئله ي مهم اندازه شدن و رعايت نسبت سوخت به هوا است. موتورهاي مجهز به سوخت نيترو، بهتر است کمي غني تر سوخت دريافت کنند. اين امر سيلندرها را خنک تر نموده و احتمال پديده ي احتراق مخرب را کاهش مي دهد. نرسيدن بنزين کافي به اين موتورها انها را از سوخت فقير نموده مشکلات زيادي را فراهم مي آورد.

دقت نماييد: هنگام استفاده از نيتروس اکسايد،موتور شما بايد در ريتاردترين حالت ممکن باشد. علت اين امر گسترش سريع شعله ي احتراق در سوخت نيترو است که نياز به زمان جرقه را کاهش مي دهد.
دستگاههاي تزريق نيتروي بسياري در بازار وجود دارند. يکي از اشکال متداول انها بين کاربراتور و مانيفولد ورودي نصب مي شود و در اين محل سوخت نيترو را تزريق مي کند. نوع ديگر سيستمي است که از طريق لوله هاي مجزا، نيترو را به صورت جداگانه به گذرهاي مانيفولد ورودي مي پاشد. در اين سيستم سولنوئيدهاي برقي جريان سوخت و نيترو را کنترل و تنظيم مي نمايند.

با نايتروس اکسايد، گسترش شعله احتراق سريعتر از بنزين صورت مي گيرد. به اين لحاظ نيازي به اوانس نمودن زمان جرقه زني نمي باشد. پس از مخلوط نيتروس اکسايد و بنزين زمان جرقه زني بايد ريتارد گردد. کارخانه ي اتوترونيک کنترل مدول جرقه زني ويژه اي را مي سازد که با روشن شدن مدار سوخت نيترو زمان دلکو را به صورت خودکار، ريتارد مي نمايد. ميزان ريتارد شدن دلکو در سيستم MSD با ورود سوخت تغيير مي کند. هرچه ورود نيترو بيشتر باشد زمان، ريتارد تر مي گردد.

با افزايش ميزان ورود نيتروس اکسايد، ميزان ورودي بنزين نيز بايد افزايش يابد. اين امر سبب مي گردد که کل سيستم سوخت رساني که شامل پمپ سوخت و شلنگهاي ان است، ضخيم تر و حجيم تر اختيار گردند. در دور هاي پايين موتور، سوپاپ بنزين مدت زمان بيشتري باز مي ماند، به اين دليل، در دورهاي پايين ميزان ورودي نايتروس اکسايد به درون موتور بيشتر از دورهاي بالاست. اين امر مشکلات جدي را توليد مي کند. پديده ي احتراق مخرب يکي از اين مشکلات در دور هاي پايين مي باشد. به همين جهت بيشتر سازندگان سيستمهاي نايتروس اکسايد همواره تاکيد مي کنند که مدار سيستم را در دورهاي متوسط و بالا روشن کنيد.



کپی برداری فقط با ذکر منبع مورد قبول و مجاز است.



روش های ایجاد صدا دار کردن اتومبیل شما

با سلام همه شما عزیزان وقتی از خانه به بیرون می روید گاهی اوقات اگه کمي دقت کنين با اتومبیل هايي بر خورد مي کنيد که اصلاً صداي نرمالي ندارند.

در بعضي از موارد صداي خودرو  مورد نظر شبيه صداي خودرو هاي فرمول يک است.گاهي شبيه صداي خودرو هاي شرکت کننده دررالي داکار است . بعضي وقت ها هم وقتي اتومبيلي از کنار شما رد مي شود فکر مي کنيد که يک هواپيماي ملخي  مربوط به جنگ جهاني دوم پشت سر شماست .گاهي وقت ها هم اين صدا شبيه هيچ صدايي نيست و جز مردم آزاري خاصيت  ديگه نداره. اما در ايران شما براي تقويت خودرو  خود و اصلاح و بهبود سيستم تخليه يا همان اگزوز مي توانيد سه کار انجام دهيد:

1.سو راخ کردن منبع اگزوز :  اين روش هيچ تاثيري روي سيستم تخليه نداردو فقط براي ايجاد صداي اسپرت انجام مي شود. البته بايد بگم که اين روش اصلا استاندارد  نيست در اين روش گاهي ديده شده که از لوازم و وسايل لوله کشي آب  استفاده مي شود. مثلا از شير فلکه يا لوله آب  استفاده شده.

2. برداشتن منبع اگزوز  يا برداشتن پرده هاي داخل منبع : اين روش مي تواند بين سه تا پنج درصد به قدرت موتور شما بيافزايد،اما اين هم روش استانداردي نيست .چون ميزان صداي خروجي از اگزوز ها در دور هاي بالاتر بسيار زياد است همچنين اين روش باعث ميشه تا ميزان آلايندگي ها افزايش پيدا کنه .

3. استفاده از هاوارد :اين روش تنها روش استاندارد و  قابل قبولي براي خودرو است که مي توان براي بهبود سيستم اگزوز و همچنين ايجاد صداي اسپرت از آن استفاده مي شود.  هاوارد منبع اگزوز نسبتا بزرگي است که همراه با يک لوله استيل به مانيفولد دود  وصل ميشه اين وسيله به علت صاف و صيقلي بودن و همچنين شيوه طراحي آن مي تواند قدرت موتور شما را بين پنج تا ده درصد افزايش دهد دليل اين مساله تخليه سريع دود است.

 


کپی برداری فقط با ذکر منبع مورد قبول و مجاز است.

تیونینگ کردن اتومبیل

اگر شما می خواهید خودروی خود را اسپرت کنید به نکات زیر توجه کنید.


1:  در اول به تزئینات داخلی میرسید.

1-1 یک دست روکش با سلیقه خودتون انتخاب کنید که روکشها قیمتی بین 50 هزار تومان تا 500 هزار تومان دارند که دادن بیش از 300 هزار به روکش کاملا اشتباه است البته روکش شما بهتر است چرم باشد.

2-1 فرمان خودرو را عوض کرده مطابق با سلیقه خودتون انتخاب کنید که فرمانها قیمتی بین 45 هزار تومان تا 600 هزار تومان دارند مانند شکل زیل:

3-1 دسته دنده ماشین را عوض کنیند که اونها هم قیمتی بین 8 هزار تا 50 هزار دارند4-1 یک عدد دستگیر برای ترمز دستی که قیمتی بین 1500 تا 15 هزار تومان دارند.

5-1 نشانگر های اعلان خودرو را عوض کنید که آنها هم قیمتی بین 1500 تا 200 هزار تومان دارند.

6-1 داشبورد و سینه خودرو و درها را همرنگ با روکشها کنید که قیمتی حدود 15 تا 150 هزار تومان میشود.

2: دوم تزئینات بیرون خودرو.

1-2 یک سری رینگ اسپرت که قیمتی از 500 هزار تا 2 میلیون هست که به سلیقه و میزان توان خرید شما بستگی دارد که از خرید لاستیکهای فاق کوتاه خودداری کنید.

2-2 رکاب برای خودرو که بین 30 هزار تا 700 هزار هست و میتونین بخرین.

3-2 زدن زیر سپر یا تعویض سپر که بین 30 هزار تا 2 میلیون هستش که باید در انتخاب اونها هم دقت کنید.

4 -2 تعویض چراغها که قیمتی بین 30 هزار تا 400 هزار هست.

5-2 پایین آوردن ارتفاع ماشین که اونهم  بستگی به کرم فنر ساز داره (زیاد پایین نیارین نه که کیفیت آسفالت خیابونا خوبه زیر ماشینتون هی زمین رو بوس میکنه).

6-2 رنگی کردن شیشه ها که اونهم 8 تا 15 هزار خرج داره.

7-2 گذاشتن یک سر اگزوز یا تعویض انبار که بین 9 تا 200 هزار خرج داره.

3:سوم تقویت موتور خودرو.

1-3 بستن فیلتر هوای اسپرت که بین 50 تا 300 هزار قیمت دارن (البته ارزونها بیشتر صدای موتور را زیبا میکنند).

2-3 بستن استرس بار برای افزایش میزان تعادل و مخصوصا ماشینهای رینگ اسپرت و خوابیده.

3-3 بستن هدرز که بستگی به نوعشون از 5 تا 15 اسب بخار قدرت ماشین شما رو افزایش میده
شما میتوانید با 7 میلیون خودرویی اسپرت و زیبا داشته باشید مانند عکس زیل:


کپی برداری فقط با ذکر منبع مورد قبول و مجاز است.


روش های افزایش قدرت موتور ماشین



افزایش قدرت موتور:
درموتورهای بنزینی هرچه هوا با بنزین بهترترکیب شود بازده حرارتی موتوروبه دنبال آن قدرت موتور بالا ترمی رود برای رسیدن به این شرایط ایده آل راه های متعددی وجود دارد ازجمله انژکتوری کردن موتورها دراین روش بنزین به حالت پودردرآمده ولی درهوای ورودی تغییری ایجاد نمی شود که این حالت تا حدی انتظارات ما را برطرف می کند اما برای رسیدن به حداکثر قدرت لازم است هوای ورودی به حالت گردبادی درآید برای ایجاد این حالت باید درمسیرهوای ورودی پره هایی قرار داد تا حالت چرخشی لازم درهوا به وجود بیاید. این پره ها به حالت های خاص وبا زوایای حساب شده طراحی شده ودردهانه ی مانیفولد یا دهانه ی فیلترهوا نصب می شود وهوا با گذرازلابه لای آن حالت گردبادی لازم را پیدا کرده وعلاوه براین که به خوبی با بنزین ترکیب شده درداخل سیلندرنیزبه خوبی چرخش کرده سوخت به طور کامل محترق می شود.
نام علمی این تکنولوژی جدید توربوناتوربوده که دربازار با نام های تجاری متفاوت ازجمله : توربو- سایکلون 3 و... معرفی شده است.توربوناتور با صرف کمترین زمان وکمترین تغییردرموتورخودروتا 24 درصد مصرف بنزین را کاهش می دهد همچنین 20 درصد توان موتوررا افزایش می دهد که رقم قابل توجهی می باشد دیگرویژگی های این تکنولوژی عبارتنداز:


1.کاهش 17% ازآلایندگی گازهای خروجی اتومبیل وجلوگیری ازآلودگی هوا.

2.افزایش عمرمفید شمع ها تا 2 برابر.

3.روانترکارکردن موتوروکاهش صدای موتورتا 5 دسی بل.

4.کاهش فشارموتوردرهنگام استفاده ازکولر.

5.سریعترروشن شدن موتوردرزمستان.

6.تقویت قدرت سیستم ترمز.

7.ارزانی قیمتش تمام شده تجهیزات نسبت به افزایش 20 درصدی قدرت موتور.

8 . ... .


کپی برداری فقط با ذکر منبع مورد قبول و مجاز است.

آموزش ساختن بک فایر (سیستم انژکتور)

برای دیدن سایز بزرگ و کیفیت بهتر روی عکس ها کلیک کنید.


با سلام

آموزش ساختن بک فایر Back Fire (آتیش از اگزوز) (سیستم انژکتور)

توجه : این بک فایر برای سیستم انژکتور طراحی شده

خب برای ساختن بک فایر اولین چیزی که باید بدونی اینه که قدرت ماشینت در چه حده !!

ماشینای سمند . 206 . 405 . زانتیا . ماکسیما . و ... ماشینایی که سوختشون صدی 10 به بالا هستش برای این کار حرف ندارن خیلی عالی جواب میدند.

ماشینایی مثل پراید پی کی رنو ماتیز و ... این ماشینای کوچول موچولو برای این کار خیلی مناسب نیستن

درسته بک فایر رو همه نوع ماشینی جواب میده مهم اینه که چجوری جواب بده !!!

برای شروع اولین کاری باید انجام داد .

کاتالیزور اگزوزو باید برداشت .

منبع فابریک ماشینو با نوع اسپرت عوض کرد . بعضی منبع ها هستن مخصوصه همین کارن (رو منبع فابریک ماشین جواب نمیده)
در صورت لوزوم چیپ ECU رو با نوع تیونینگ تعویض کرد (این کار لازم نیست انجام بشه اگر بخواین خیلی خیلی آتیشش طولانی باشه این کارو باید انجام داد . در ضمن هزینه تعویض چیپ ECU خیلی بالاست پس کاری به ECU نداشته باشین (برای تیونینگ حرفه ایه) )

تهیه کردن کویل از نوعی که روی خود ماشین هست (نگران نباشین اگر به هر تنظیم موتوری مراجعه کنید به صورت رایگان یه کویل دست دوم بهتون میده) اگر هم بخواین میتونین نو بخرین اما گرونه

خریدن شمع ماشین پرایدی بخرین بهتره (من دو الکترودی خریدم) مهم نیست حتما جنس خوب باشه .

وایر – اگر به همون تنظیم موتوری بگید یه وایر هم بهتون میده (وایر انژکتوری 1 دونه گیر نمیاد که بخواین بخرین)

خریدن رله قطع کن میتونید از دزدگیریا تهیه کنید .

خرید یک کلید قطع و وصل با یه شسی گچولو .

خرید 2 عدد رله 12 ولت با یه برد کوچیک از لوازم الکترونیکیا متونید تهیه کنید (من این قسمتو خودم ساختم) برای ساختن این رله باید کمی از الکترونیک سرتون بشه .

حالا میریم سراغ ساختنش :

وقتی منبع اگزوز خریدین رفتین که نصبش کنید به اگزوز ساز بگید چهار پنج سانت به سر اگزوز سوراخ کنه و شمع و کار بده بعد کویل یه جای مناسب محکم پیچ میکنید و وایرو مزنید بهش باید بدونید کویل دوبلا 3 رشته سیم دارن 1 برق ثابت + . و 2 تا نویز و هر کودوم از سیمای نویز ماله دوتا وایره . شما باید از کویل یه سیم ثابث برف + و یه سیم نویز به داخل کاپوت بکشین.


بعد رله قطع کن میزارین سر راه برق کویل ماشین (اگر کمی فنی باشیدو از الکترونیک سرتون بشه با دیدن رله قطع کن خودتون سیماشونو میشناسین) .

حالا میرسیم به ساختن رله اصلی هر رله 5 پایه داره 2 تاشون برق خود رله هست 3 تای دیگه یکی برق مشترک . یکی برق ثابت که با کار کردن رله قطع میشه و یکیم وقتی رله کار میکنه بهش برق داده میشه        ( یعنی برق از یک پایه به پایه دیگه میده) براتون نقششو میکش میذارم .

باید طوری بسازین که یک رله وظیفش قطع کردن برق – منفی رله قطع کن و رله نویز باشه

اون یکی رله کارش قطع کردن نویز کویل ماشین و همون نویزو بده به کویل اگزوز ( یعنی وقتی کلید فشار میدی نویز کویل ماشینو قطع کنه بده به کویل اگزوز تا شمع داخل اگزوز جرقه بزنه).

یعنی وقتی کلید فشار میدین رله قطع کن به کار میوفته و برق اصلی کویل ماشین قطع میکنه تا 4 تا شمع جرقه نزنن و اون 2تا رله هم به کار میوفتن برق نویز ماشینو قطع میکنن و به کویل اگزوز میدن و شمع داخل اگزوز جرقه میزنه وگازی که در اثر نسوخته شدن بنزی در سیلند به وجود میادو آتیش میگیره که حاصلش میشه یه آتیش ابی رن خوشگل بعضی ها فکر میکنن وقتی کلیدو میزننو شمع ها جرقه نمیزنن بنزین خام به صورت روان تا سر اگزوز میاد بعد آتیش میگیره !!!!

نه این طوری نیــــــــــــــــــــــست !!!!

وقتی شمع ها جرقه نمیزنن بنزین تو سیلندر سوخته نمیشه و به صورت خام وارد مانیفولد میشه مانیفولد که از حرارت بالایی برخورداره این بنزینو به گاز تبدیل میکنه و این گاز حاویه اکسیژن هست و از طریق لوله اگزوز به بیرن هدایت میشه که با جرقه زدن سر اگزوز آتیش میگیره.

امید وارم اینایی که نوشتن به دردتون بخوره وبتونی خودتون بسازینش

کلا هزینه بک فایری که ساختم 15 هزار تومان شده

البته باید بگم من قبلا منبع اسپرت خریده و خرده کاریاشو کرده بودم

اگر بخوام از صفر حساب کنم (یعنی شما هیچی هنوز رو ماشینتو نصب ندارین) میشه 50 هزار تومان تازه نورمالشو حساب کردم . اگر هم بخواین کیتشو آماده بخرین سر از 130 هزار تومان در میاد (یعنی 50تومان بابت خرده کاری (مقدمه) و 80 هزار تومان بابت کیت بک فایر) تازه کیت بک فایر تا 160 هزار تومان هم داریم.




× منبع : Ezrtuning.Blogfa.com ×
این هم یک کلیپ در مورد بک فایر (آتیش از اگزوز) شما می توانید این فایل را دانلود کنید.

کیفیت : WMV

فرمت : MP4

حجم : 6 MB

ارتفاع زدن اتومبیل

با سلام امروز می خوام  در مورد ارتفاع زدن (کم کردن ارتفاع ماشین) ماشین که یکی ازشایع ترین کارهایی هست که بین ما جوونهای ایرانی انجام میشه صحبت کنم!

   این کار راههای مختلفی داره که ارزانترین راه اینه که با پرداخت چند هزار تومن به یک مکانیک ازاون در خواست کنین  که فنر لول کمک فنر شما رو ببره و کوتاه کنه تا اینکه ماشین شما ارتفاعش بیاد پایین! این راه به عنوان ارزانترین راه شاید کمی معقول به نظر می رسه ولی اصلا توصیه نمیشه؛ چون باعث خشک تر شدن ماشین کمتر شدن عمر فنرها میشه! راههایی هم مثل گرم کردن فنر یا بستن قسمتی از فنر هست که اصلا تاثیر گذار نیست بلکه ضرر اون بیشتر از نکته ی مثبتش هست.

   راه دوم یکی از راههای خوب هست که در ایران رایج هست و اون اینه که شما کمک فنرتون رو بدید به اصطلاح پیچ مهره ای(یا روغنی) کنن. در این روش داخل فنر رو با روغن و واسکازین خاص پر می کنند. در اینصورت شما کمک فنری نرمتر خواهید داشت ولی ارتفاعتون پایین نیومده. برای پایین آوردن ارتفاع باید فنرلول مربوط به کمک فنر رو عوض کنید! فنر لولهای اسپرت زیادی با سایزهای مختلفی هست مثل سایز ۳۲ که معقولترینه؛ سایز ۳۰ که تقریبا ارتفاعی کم داره و سایز ۲۸ که گلگیرچسبیده به لاستیک هستند! این روش با خریدن فنرلول اسپرت مبلغی حدود ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان خرج در بر خواهد داشت!

   و اما روش سوم اینه که شما کیت ساسپنشن برای ماشینتون خریداری کنید که علمی ترین و البته گرونترین راه ممکن هست. در این روش کلیه سیستم کمک فنرتون با نمونه ی اسپرت و کم ارتفاع تعویض میشه و باعث میشه با کم شدن ارتفاع ماشینتون در دست اندازها نه تنها خشک نشه بلکه نرمتر هم بشه. در این کیتها به ۳ شکل عرضه میشند:

۱- کیتهای فنر ثابت که فقط یک ارتفاع دارند و غیر قابل تغییر هستن

۲- کیتهای تنظیم ارتفاع دستی که با روی جک بردن ماشین می تونید ارتفاع اون رو تغییر بدید

۳- سیستم تنظیم ارتفاع اتوماتیک که مثل زانتیا شما می تونید از داخل ماشین ارتفاع اون رو تغییر بدید.

 قیمت این کیتها از ۱ میلیون تومان شروع میشه! یکی از معروفترین مارکهایی که این کیتها رو تولید می کنه KW هستش که در کشور آلمان ساخته میشه.


یک کلیپ در مورد ارتفاع کم یا زیاد کردن اتوماتیک مانند زانتیا براتون گذاشتم که هجمشم خیلی کم است دانلود کنید حتماً پشیمان میشی اگه دانلود نکنی.

کیفیت : HD

فرمت : MP4

حجم : 2 MB


کلیپ تنظیم ارتفاع اتوماتیک پراید 132


× منبع : Ezrtuning.Blogfa.com ×


کیفیت : HD

فرمت : MP4

حجم : 16 MB

حل مشکل سریال استفاده از نرم افزار IDM Internet Download Manager

ایمیل های زیادی برای ما ارسال شده که کاربران بعد از مدتی قادر به ادامه استفاده از نرم افزار محبوب Internet Download Manager یا همان IDM خودمان نیستند ! برای همین تصمیم گرفتم امروز مقاله و روش حل این مشکل رو توضیح بدم . من هم مثل شما روزی این مشکل رو داشتم که به کمک یکی از مدیران بهترین دات کام این مشکل رفع شد ، امیدوارم مشکل شما هم حل بشه .

اول از همه توجه کنید که درسته اینجا یک سایت دانلود هست و ما همیشه به روزترین نرم افزار ها رو همراه با کرک هاشون رو رایگان برای دانلود قرار میدیم ، اما این دلیل نمیشه شما از همه اونا استفاده کنید ! باید همیشه فقط از نرم افزار های مورد نیاز استفاده نمایید . در همین راستا تا لحظه نوشتن این مقاله آخرین نسخه IDM نسخه ۶٫۰۷ هست که توسط آقای مرتضی فلاح در همین بهترین دات کام برای دانلود قرار داده شده است ، اما باید بدونید در نسخه ۶٫۰۷ یک حفره چک کننده آپدیت مخفی وجود داره که نسبت به نسخه ۶٫۰۵ (که اون هم در سایت توسط من قرار داده شده است) اگر از نسخه جعلی استفاده کنید زودتر می فهمه! حالا از طرف دیگه دقیقا هیچ فرق کاربردی بین ۶٫۰۷ و ۶٫۰۵ نیست ! پس بهترین کار (مثل بهترین دات کام) اینه که شما همین نسخه ۶٫۰۵ که در سایت قرار داده شده است رو استفاده کنید تا مشکل گریبان شما رو نگیره .

اگر هم اکنون در حال استفاده از IDM هستید ، به نکات زیر توجه کنید :
- به هیچ وجه نسخه جدیدی از نرم افزار رو تا زمانی که اصلاحیه امنیتی ندارد و یا به امکانات آن نیازی ندارید نصب نکنید
- به هیچ وجه نرم افزار را به روزرسانی نکنید و به درخواست های به روزرسانی از سوی نرم افزار توجه نکنید.

اگر ، IDM شما هم اکنون دچار مشکل Fake Serial شده و قادر به استفاده از آن نمی باشید ، به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

اگر شما دچار مشکل Fake Serial شده اید به مراحل زیر توجه کنید :
- یک بار کلا IDM را ببندید ، دقت کنید که آیکن آن از استاتوس بار پایین صفحه سمت راست هم حذف شده باشد.
- ابتدا فایل کرکر را از اینجا دانلود کنید >> http://up.behtarin.com/uploads/74e6b0b9f41.zip و از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را اجرا کنید .
- جهت اطمینان بیشتر میتوانید از اینترنت خارج شوید و در صورت امکان برای لحظاتی آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید ، توجه داشته باشید که این مراحل اختیاری است و فقط درصد موفقیت را افزایش می دهد .
- برنامه کرکر را که باز کردید روی دکمه Clear Previous registration data کلیک کنید .
- در مرحله بعد دکمه Patch Server Check را زده و مسیر نصب IDM را دنبال کنید تا در نهایت به فایل IDMan.exe برسید و آن را انتخاب کنید .
- حال میتوانید IDM را باز کنید و با استفاده از سریال های زیر سریال جدید را به برنامه بدهید.

برای ثبت سریال جدید کافی است بعد از باز کردن IDM از منوها Registration و مجددا Registration را انتخاب کنیم تا صفحه زیر مشاهده شود :

سپس توسط یکی از کدهای زیر در بخش سریال نامبر و کلیک روی دکمه OK نرم افزار شما ثبت می شود ! از این پس مجددا باید به تذکرات بخش اول این مقاله توجه کنید.

AS32R-2W31U-RIYTI-8NOON

BPKN7-YF44V-FQKEG-DU5MB

OHR6M-E251E-UENYO-XGUBY

OCUBB-1U42O-1E36S-PL41F

6QEMR-CFP56-HAVB8-1IL24

3Q7QV-P5Q23-E7M8G-626RI

DKG4M-5YF7V-L6Q6P-RL3VG

427SZ-OA6X7-MWAQ8-CUWW3

KKB21-REEEK-K5887-7O2E7

62G7R-CFT26-1O16F-HTJC3

8766O-3U4UY-UO164-8W44O

8RAOX-RO8HI-5LEDU-T5YDN